dimarts, 2 de setembre del 2008

COLLIR MORES:

Es moment, época o temps de collir mores. Mores d'esbarzer (rubus ulmifolius) que van aparéixer verdes, van passar a rojes i ara estan negres. Han deixat d'estar ácides per ser dolces.

El que més m'agrada de les mores es menjar-les mentre les vaig collint, però de vegades quan ja estás un poc fart, però les veus tan grans i dolces que t'agafen ganes de dur-li'n als pares, als fills, als amics o als veïns.

Pot ser que dugues una cistelleta per dur-les (si has eixit a cosa feta), però segurament t'hages trobat l'esbarzer en un marge i hages fet una paradeta.

En conclusió, el que volia dir-vos es que per transportar les mores podeu agafar una vareta de fenàs (brachypodium phoenicoides) i anar "enrastrant-les" per fer penjolls. Açò m'ho va dir un amic i dies després vaig vore una persona pel carrer que portava les mores d'esta manera. Ho vaig preguntar a altres amics i també coneixien el métode. Hem semblava ser la única persona que no coneixia esta manera de dur les mores.


Salut.
La alegría de la huerta